wtorek, 14 kwietnia 2015

SOS SEROWO-ZIOŁOWY Z KURCZAKIEM I BROKUŁEM


Sos serowy jest mega prosty do wykonania. Wystarczy kostka zwykłego serka topionego, a im bardziej zwykły tym lepiej. Oczywiście sam ser to nie wszystko, ale z dodatkami można wariować. Ja dziś wybrałam kurczaka, pieczarki i brokuł, a doprawiłam tymiankiem roztartym w dłoniach i kolendrą zmiażdżoną w moździerzu. Słuchajcie, kulinarny orgazm. Smak jest delikatny, ale wyrazisty zarazem, a kremowa konsystencja dopełnia całości. Podałam z pełnoziarnistym makaronem.

Jeśli chodzi o przyprawy, mam taką radę - bawcie się tym tematem. Otwórzcie szufladę z saszetkami/słoiczkami i wąchajcie. Spróbujcie sobie wyobrazić ten aromat w daniu, które właśnie przygotowujecie. Jeśli boicie się zepsuć całą potrawę, wyłóżcie odrobinę na talerz, posypcie zielskiem i smakujcie. To taka frajda, kiedy uda się fajnie wstrzelić w smak. Sama jako początkująca kucharka używałam często przyprawy uniwersalnej. Owszem smakowało, ale tak naprawdę wszystko było na jedno kopyto. No i ta chemia! Gesslerowa się za głowę łapie, jak tylko odkryje to coś żółtego w restauracjach, które odwiedza. Od bardzo długiego czasu nie używam już ani żadnych kostek, maggi ani innych veget. Jeśli muszę, to naprawdę sporadycznie. Uwierzcie, że dzięki temu odkrywa się w kuchni nowe horyzonty.



Składniki:
podwójna pierś z kurczaka
10 pieczarek
brokuł
kostka zwykłego serka topionego
2 łyżki śmietany
tymianek
kolendra
sól, pieprz
olej do smażenia

Wykonanie:
1. Brokuł dzielę na różyczki, wrzucam do garnka z osoloną zimną (koniecznie) wodą i gotuję do miękkości. 
2. Filety myję, wycinam przerosty i kroję w kostkę. Na patelni rozgrzewam olej i wrzucam kurczaka, smażę na niewielkim ogniu. Od razu doprawiam ziołami, aromat mocniej przeniknie w mięso. 
3. Pieczarki myję i kroję w talarki i dorzucam do kurczaka. Kiedy zmiękną i puszczą soki, dodaję serek topiony; mieszając pomagam mu się rozpuścić. Możecie dodać więcej niż kostkę, jeśli chcecie, aby smak był bardziej intensywny. 
4. Doprawiam solą i pieprzem, zagęszczam 2 łyżkami kwaśnej śmietany.
5. Dopiero teraz dorzucam brokuł.


MÓWIĘ WAM, COŚ WSPANIAŁEGO:-))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz