wtorek, 28 kwietnia 2015

MOCNO CZEKOLADOWE CIASTO Z FASOLI - BEZGLUTENOWE



O masz! Dopadł i mnie szał na "bezgluten". Broniłam się rękami i nogami, bo jestem ogromną sceptyczką, jeśli chodzi o wszelką nową modę w kwestii żywienia. Zwyciężyła ciekawość... no bo jak można upiec ciasto bez mąki, a nawet bez żadnego tłuszczu?? Okazuje się, że można:-) W dodatku jest to ciasto bardzo smaczne, w zasadzie niczym nie ustępuje tradycyjnemu. Jest delikatnie wilgotne, mocno czekoladowe i najeżone bakaliami. Czy czuję się jakaś lepsza, lżejsza, szczęśliwsza?? Nie. I umówmy się, że jakąś wielką fanką diety bezglutenowej raczej nigdy nie będę, ale jako osoba otwarta na nowinki kulinarne na pewno wypróbuję niejeden jeszcze przepis. Z podanej ilości składników wychodzi mała keksówka , można zatem śmiało podwoić ilość. Aha, i jeszcze jedno: ciasto można zrobić w wersji wytrawnej, kompletnie bez cukru. Ja, jako typowy łasuch oczywiście cukier dodałam, co więcej - polałam polewą:-)


Składniki:
puszka czerwonej lub czarnej fasoli (400g)
3 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
4 łyżki kakao
3 łyżki cukru
łyżeczka kardamonu lub cynamonu
1/3 szkl. wiórków kokosowych
starta skórka z pomarańczy
100g ulubionych bakalii (u mnie mieszanka studencka)
kilka kropel ulubionego olejku do ciast (u mnie arakowy)

Wykonanie:
Fasolę przelewam na sitku zimną wodą, czekam aż oschnie. Następnie ją blenduję, po czym dodaję całą resztę składników. Mieszam wszystko dokładnie łyżką lub dłonią. Przekładam ciasto do foremki 
(25 x 12 cm) wyłożonej folią aluminiową. Piekę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 40 min. (do suchego patyczka). 

Całość można posypać cukrem pudrem lub polać polewą. Ja użyłam polewy z kukułek, którą miałam jeszcze w lodówce. Przepis na nią tu





Enjoy:-))

6 komentarzy:

  1. Jestem ogromnie ciekawa smaku tych ciast z fasoli :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz najlepszą okazję, aby spróbować. To bardzo prosty i szybki przepis, myślę, że się miło zaskoczysz:-)

      Usuń
  2. fasolowe ciasta są niezastąpione!

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja też zrobię, strasznie jestem ciekawa jak to smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń