czwartek, 19 marca 2015

ZAPIEKANKA - BUŁKA PARYSKA I SALAMI




W myśl mojej ulubionej zasady "im prościej tym lepiej" dzisiaj pomysł na coś, co można mega szybko wykonać z produktów, które właściwie każdy ma w domu. Zamiast bułki paryskiej można użyć zwykłego chleba, zamiast salami świetnie sprawdzi się boczek, zamiast pomidora - papryka, oliwę idealnie zastąpi miękkie masło zmieszane z ziołami i czosnkiem. O, a  właśnie teraz sobie pomyślałam, że mogłam użyć jeszcze czerwoną cebulę, bo akurat mam w lodówce. 

Składniki:
bułka paryska
2 pomidory
ok. 10 plastrów salami
starty ser; u mnie mozzarella
 ząbek czosnku
4 łyżki oliwy z oliwek + do posmarowania formy
zioła prowansalskie

Wykonanie:
Oliwę wlewam  do małego naczynia, wciskam czosnek i dodaję łyżeczkę ziół prowansalskich, mieszam. Bułkę dzielę na kromki, każdą z nich obustronnie smaruję przygotowaną wcześniej mieszanką. Pomidory kroję w plastry. W wysmarowanej oliwą formie układam teraz naprzemiennie bułkę, salami, pomidora, ser. 
Wkładam do nagrzanego piekarnika na ok 15 min. Po wyjęciu posypuję jeszcze jakimś świeżym zielskiem. 

O mamo! Jak to pachnie...










Smacznego:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz