niedziela, 6 lipca 2014

FILO-SAKIEWKI Z CZEREŚNIAMI I MIGDAŁAMI




Przekąska, którą przygotowałam na konkurs ogłoszony na blogu http://kolorowo-torcikowo.blogspot.com/. Tematem konkursu było danie, które można zabrać na piknik i myślę, że udało mi się w ów temat fajnie wstrzelić. Słodziutkie czereśnie z migdałowym posmakiem idealnie komponują się z chrupiącymi płatkami  filo. Jeśli chodzi o ciasto podeszłam do tej kwestii ambitnie i zrobiłam je sama. Pierwszy raz. Wyszło całkiem nieźle, ale to jeszcze nie to. Dlatego nie podam na nie przepisu, bo albo on wymaga dopracowania albo wykonanie:-)

Jak ja to robię:

ciasto filo
ok. 300g czereśni
3 łyżki płatków migdałowych 
cukier puder
cynamon
łyżka masła


Najpierw przygotowuję farsz: czereśnie dryluję, wrzucamy do miseczki, dodaję migdały, ok. łyżkę cukru pudru i łyżeczkę cynamonu. Wszystko mieszam. 
W rondelku topię masło i cieniutko smaruję nim pojedynczy płat ciasta. Kroję ciasto na kwadraty o bokach ok. 6 x 6cm. 4 kwadraty układam jeden na drugim, kierując rogi w różnych kierunkach tak, aby powstało coś na kształt gwiazdki. Na środku kładę łyżkę farszu i zlepiamy ze sobą rogi "gwiazdki" tworząc efektowną sakiewkę. Czynność powtarzam dla każdego płatu. Sakiewki układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładam do nagrzanego piekarnika i piekę do momentu aż się zrumienią. Po upieczeniu posypuję cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz